niedziela, 3 września 2017 | By: Annie

"Chciwość. Jak nas oszukują wielkie firmy" - Paweł Reszka

                     Przestałam oglądać wiadomości w telewizji, co więcej - godzina włączonego TVN24, a już mam ochotę wyrzucić telewizor przez okno. Nie dlatego, że nie interesuje mnie otaczający świat, wręcz przeciwnie - po prostu poraża mnie telewizyjna arogancja, mierzi chamstwo, irytuje brak szacunku i kultury prezentowany w większości programów publicystycznych. Szczerze nie znoszę też tego sensacyjnego stylu narracji, robienia z pierwszego z brzegu tematu ‘sensacji dnia’. I chyba właśnie dlatego tak bardzo podobają mi się reportaże Pawła Reszki – to dopiero drugi, który przeczytałam, ale w moich oczach autor urasta do rangi jednego z ulubionych reportażystów. Bowiem portretuje świat, sprawy ważne, ogólnospołeczne, ale ich nie ocenia, nie szuka afery i łatwych, medialnych uproszczeń – po prostu pisze jak jest. Czytelnik sam ma wyciągnąć wnioski, sam dojść do pewnych myśli, konkluzji. „Chciwość” to rozmowy z bankierami, agentami ubezpieczeniowymi, finansistami – o tym, jak w latach '00 urosła bańka spekulacyjna, która pękła z hukiem w 2008 roku. O nadużyciach, oszustwach ze strony bankierów, ale też o beztrosce, chciwości i bezmyślności klientów. Nie ma tu prostych rozwiązań, podanej na tacy recepty - bo rzeczywistość jest dużo bardziej skomplikowana - i autorowi udało się to uchwycić. Zamiast obejrzeć dwa przeciętne programy na ten temat, w których trzej panowie siedzą w studio, przekrzykują się i kłócą, warto moim zdaniem po prostu sięgnąć po tę książkę. Ona wyjaśnia wszystko – na spokojnie, merytorycznie, bezstronnie - uzupełnia wiedzę. Świetna pozycja!

1 komentarzy:

Paperback Head pisze...

Zdecydowanie coś dla mnie, już sobie dodałam ten tytuł na goodreads! :)

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...