wtorek, 27 czerwca 2017 | By: Annie

"Czarne narcyzy" - Katarzyna Puzyńska

                     Po kolejne tomy z serii o Lipowie sięgam regularnie od dwóch lat, zgodnie z harmonogramem ich wydawania – jeden tom wczesnym latem, jeden tom jesienią. Zawsze zapisuję w notesie datę premiery i czekam... Tym razem trochę potrenowałam swoją cierpliwość, gdyż chciałam „Czarnymi narcyzami” rozpocząć wakacyjne czytanie – ciężko było mi wymyślić lepszą książkę na pierwsze letnie wylegiwanie się na kocu pod chmurką. Nie zawiodłam się. :) Tym razem w dość burzliwe życia osobiste bohaterów wpleciona została historia ludowej legendy o domu drwala we wsi Diabelec… I związane z nią czarne narcyzy oraz całkiem współczesny trup. A właściwie trzy… 

                      I cóż ja mogę napisać, żeby nie powtarzać się jak zdarta płyta… ;) Po prostu kocham tę serię – jestem wobec niej bezkrytyczna, choć owszem, dostrzegam też prostotę języka, powtórzenia itd. Ale mi to nie przeszkadza – zawsze bawię się świetnie. Uwielbiam tę duszną atmosferę małej miejscowości, duży nacisk na obyczajowość, a także ten charakterystyczny styl pisania i prowadzenia narracji. A tych, którzy jeszcze nie znają twórczości Kasi Puzyńskiej, gorąco namawiam do lektury – tylko obowiązkowo zacznijcie od tomu pierwszego, czyli „Motylka”. Natomiast Ci, którzy znają już serię o Lipowie… tych na pewno nie trzeba do dalszych części zachęcać. :)

5 komentarzy:

Paperback Head pisze...

Nie znam! Ale skoro tak zachęcasz, to może powinnam wreszcie zebrać się w sobie i zamówić pierwszy tom. :) Boję się jedynie, czy Puzyńska nie będzie takim samym rozczarowaniem jak Katarzyna Bonda, zachwalana przez tak wielu...

Kasiek pisze...

Moge Ci podać rękę, sama jestem bezkrytyczna i kocham i oczywiście czekam na więcej

Annie pisze...

Karolina Lenska - przeczytałam pół "Pochłaniacza" Bondy i odpuściłam - nie podobało mi się, nuda. Natomiast Puzyńską się zaczytuję... Oby u Ciebie było tak samo! :)

Annie pisze...

Kasiek - :))) następny tom pewnie jakoś w listopadzie dopiero :(

Asia Hadzik pisze...

UWielbiam;)
Muszę sobie kupić:D

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...